Tuesday 12 July 2011

Kau pergi jua.....................

12 JULY 2011 , 06.55 A.M....HUSM...

Hari yg sgt menyedihkan utk aku......n family...........setelah hampir 59 tahun hidup di dunia ni, akhirnya Allah S.W.T telah membawanya pulang....pulang ke tempat asal kejadiannya....

Almarhumah Rekiah binti Yusoff....ibuku yg tersayang telah pergi utk selamanya....tiada lagi kedengaran suaranya memanggil2 aku setelah aku pulang dr tempat kerja..tiada lagi terdengar gelak tawanya bermain dgn cucu2...dan..tiada lagi jasad yg setia menantiku di depan pintu setiap petang...Allahu Akbar...cepat sungguh masa berlalu...rasanya aku mcm baru saje menemaninya di rumah..menyuapkan makanan ke mulutnya...memicit badannya disaat dia rasa lenguh..tapi skrg...sumenya telah tiada....tiada utk selamanya...


ibu....aku rindukan ibu..disaat ini air mataku bercucuran membasahi pipi...sesungguhnya aku rasa sunyi hidup tanpamu...seolah2 masih terlihat kelibatmu di dalam bilik tidurmu itu....Ya Allah..beratnya dugaan ini...Ya Tuhanku,berikanlah kekuatan utk hambamu ini....semoga kami sekeluarga tabah menghadapi ujian ini...setiap yg berlaku adalah ketentuan-Mu..sesungguhnya diri-Mu lebih menyayanginya drpada kami,,,kami redha dgn ape yg berlaku...ape pun, hidup ini mesti diteruskan...


Kali ni aku dapat kumpul sedikit kekuatan utk menghadapi dugaan ini...yg pasti, aku bersyukur pada-Mu Ya Allah kerana memberi peluang padaku utk berbakti pada ibu sehingga nafas terakhirnya....alhamdulillah..itu adalah hadiah yg sgt berharga buat diriku....semoga rohnya dicucuri rahmat-Mu dan semoga dia ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.....Amin..Ya Rabbal Alamin....


utk IBU....

Wajahmu... seindah serinya pelangi yang indah
Seharum mawar putih segar berkembang
Wajahmu mengapa sering terbayang di mataku
Sehingga terbawa di dalam mimpiku

Sayangnya... harapan yang selama ini kubawa
Hancur berkecai musnah jua akhirnya
Semuanya bagaikan sebuah mimpi
Oh... Kau pergi jua
Setelah cintaku kini membara
Belum sempat kucurahkah kasihku
Kau pergi tak kembali................




AKU SAYANG IBU.............!

2 comments:

  1. semoga kamu bertabah.kuatkan hati.doakan ibu tenang di sana..al-fatihah buatnya~
    [sy pon rs nak nanges Y_Y ]

    ReplyDelete
  2. THANKS ZURA....rase cm mimpi je....tp sume tu ketentuan Ilahi....kita hanya merancang.....thanks for ur endless support....(^_^)

    ReplyDelete